KLASSI JUHTIMINE

20.00 (sis. KM)

Kuidas saavutada õppivat, sõbralikku ja kokkuhoidvat klassi
Autor(id): Heiki Krips
Toimetanud: Ele Jaagusoo
Ilmumisaasta: 2017
Köide: PK
Lehekülgi: 276 lk.
Kaal: 600 gr.
Formaat: B5
ISBN: 978-9949-492-78-7
Lisamisaeg: 21.09.2017.a.

Kirjeldus

See raamat räägib, kuidas klassijuhatajad ja õpetajad saavad klassi juhtimise kaudu luua klassis sellise keskkonna, milles õpilastel on hea õppida ja meeldiv olla. Raamatus esitatud rohkete näidete varal mõistab lugeja, kui oluline osa õpilaste elus on kokkuhoidval ja üksteisest hoolival klassil, kus pole kohta kiusamiskäitumisele. Arvan, et selline klassikeskkond ongi koolirõõmu peamine allikas.

Pedagoogikadoktor HEIKI KRIPS

Klassijuhatajal ja õpetajal tuleb klassi juhtida nii, et see aitaks kindlustada õpilaste õppimist ja arengut vastavalt riiklikule õppekavale. Varasemas pedagoogikaalases kirjanduses on klassi juhtimisest räägitud peamiselt distsipliini saavutamise võtmes. Viimastel aastakümnetel on hakatud klassi juhtimist käsitlema laiemalt. Õpetajalt kui juhilt oodatakse oskust luua klassis õppimist soodustavat ja motiveerivat keskkonda, oskust luua õpilastega vastastikuseid häid suhteid, oskust liita klassi ühise eesmärgi suunas liikuvaks ühtseks grupiks ja oskust tulla toime „probleemsete“ õpilastega.
Vähestes riikides on koolis lisaks aineõpetajatele, kes oma tunni raames klassi juhivad, sellised õpetajatest juhid, nagu seda on meie koolis klassijuhatajad. Kui räägitakse Eesti tublidest saavutustest PISA testides, siis üks sellise edu põhjusi võib peituda ka klassijuhataja töös. Klassijuhataja, kes liidab, arendab ja kasvatab õpilasi ning on seejuures õpilaste poolt austatud ja armastatud, on meie kooli väärtus, kelle head tööd tuleb enam tähele panna. Arvan, et klassijuhataja institutsioon on meie pedagoogika üks tugevatest külgedest, mida võiks mujal maailmas laiemalt tutvustada. On öeldud, et klass on oma klassijuhataja nägu.
Üliõpilane meenutab: „Meie olime väga kokkuhoidev klass. Minu jaoks oli see väga uudne asi, sest eelmises koolis ja klassis, kus ma käisin, sellist ühtekuuluvustunnet küll ei esinenud. Meie klassil oli väga tore klassijuhataja, kes meid kokku liitis. Ma olen kuulnud sellist lauset, et iga klass on oma klassijuhataja nägu. Me tõesti olime oma klassijuhataja nägu, sest tema positiivsus ja alati aktiivne olek kandus edasi ka meile.“
Selles raamatus on lähtutud seisukohast, et klassi kui sotsiaalse grupi juhtimisel saab ja tuleb lähtuda nii sotsiaalpsühholoogia kui ka juhtimispsühholoogiast seaduspärasustest. Raamatut läbiv idee on järgmine: klassijuhataja ja õpetajate asjatundlik juhtimine loob eeldused kokkuhoidva klassi tekkeks, mida iseloomustab tugev õpimotivatsioon ja meie-tunne. Sellises kokkuhoidvas klassis valitseb sõbralik õhkkond ja selline klass abistab õpetajat õppimiseks vajaliku tunnikorra hoidmisel. Käesolevas raamatus püütakse anda klassijuhatajale ja õpetajale vajalikke teadmisi selleks, et osata saavutada õppivat, sõbralikku ja kokkuhoidvat klassi.
Klassijuhataja/õpetaja olulisi käitumisviise õpilaste juhtimisel kirjeldatakse siin juhtimisteemandi mudeli abil. Raamatus räägitakse ka sellest, kuidas klass kui sotsiaalne grupp läbib arengufaase ja kuidas klassijuhataja/õpetaja saab mõjutada klassi arengut. Käsitletakse juhtimisstiile ja nende võimalikku mõju õpilastele ja klassi arengufaasidele ning palju muud, mis seondub klassi juhtimisega.
Raamatus kasutatakse näidetena katkeid üliõpilaste kirjutistest, milles kirjeldatakse klassijuhatajate ja õpetajate juhtimiskäitumist, klassi kokkuhoidvust ja õpilaste rolle klassis. Näited on esitatud selliselt, et prototüübid ennast tuvastada ei saaks. Taoliste kirjelduste esitamise eesmärk on aidata lugejat paremini mõista klassijuhataja/õpetaja käitumisviiside mõju õpilastele.
Loodan, et raamat abistab klassijuhatajaid ja õpetajaid nende püüetes arendada kooliklassi selliseks kohaks, kus õpilasel oleks hea õppida ja meeldiv olla. Arvan, et selline klassikeskkond ongi koolirõõmu peamine allikas.
Olen tänulik kõigile õpetajakoolituse üliõpilastele, kellega oleme õppetöö käigus käsitlenud suhtlemise ja juhtimise teemasid klassi kontekstis. Teie olete aidanud mul paremini mõista kooliklassis toimuvat ja seda, kui oluline koht on klassi arengus klassijuhataja juhtimiskäitumisel.

Lisainfo

Mõõtmed 1.9 × 1.9 × 1.9 cm

Arvustused

Tooteülevaateid veel ei ole.

Ole esimene, kes hindab toodet “KLASSI JUHTIMINE”

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Title

Go to Top